Looks better in a screen res of 1280 x 800 + (may be scrunched to one side if your screen is smaller than that although I tried adapting the layout) Looks fine/Tested in Google Chrome and FF » blogspot
» twitter
» tumblr
» tumblr themes
!--> Everyone is different in style and that's what makes everyone unique. Be you, not someone else.
ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ
The layout was made specially for me.
All links open in a new tab.

 TERCIPTA UNTUKKU.
Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki. KAU
Biarlah aku hanya cantik di mata mu. Apa gunanya aku menjadi perhatian lelaki andai murka Allah ada di situ.   Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku hanya bisa menjadi milik mu seorang....   Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang bisa dimiliki sesuka hati.   Aku juga tidak mau menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat aku berikan.   Muslimah dan mukminah solehah insyaAllah...   Bagaimana akan ku jawab di hadapan Allah kelak andai ditanya? Adakah itu sumbangan ku kepada manusia selama hidup di muka bumi?   Kalau aku tidak ingin kau memandang perempuan lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandangan ku. Aku harus memperbaiki dan menghias peribadi ku karena itulah yang dituntut oleh Allah.   Kalau aku ingin lelaki yang baik menjadi suami ku, aku juga perlu menjadi perempuan yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik?   Tidak ku nafikan sebagai remaja, aku memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diri ku bahwa aku perlu menjaga perasaan itu karena ia semata-mata untuk mu.   Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suamiku untuk menerima hati dan perasaan ku yang suci. Bukan hati yang menjadi labuhan lelaki lain. Engkau berhak mendapat kasih yang tulen.   Diri ku yang memang lemah ini telah diuji oleh Allah saat seorang lelaki ingin berkenalan dengan ku. Aku dengan tegas menolak, berbagai macam dalil aku kemukakan, tetapi dia tetap tidak berputus asa.   Aku merasa seolah-olah kehidupan ku yang tenang ini telah dirampas dari ku. Aku bertanya-tanya adakah aku berada di tebing kebinasaan? Aku beristigfar memohon ampunan-Nya. Aku juga berdoa agar Pemilik Segala Rasa Cinta melindungi diri ku dari kejahatan.   Kehadirannya membuat ku banyak memikirkan tentang diri mu. Kau ku rasakan seolah-olah wujud bersama ku. Di mana saja aku berada, akal sadar ku membuat perhitungan dengan mu. Aku tahu lelaki yang menggoda ku itu bukan diri mu. Malah aku yakin pada gerak hati ku yang mengatakan lelaki itu bukan teman hidup ku kelak.   Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diri ku untuk memilih permata sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana.   Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita yang lain, dilamar lelaki yang bakal memimpin ku ke arah tujuan yang satu.   Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam, juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam, atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu 'Alaihi Wassalam, yang mampu mendebarkan hati jutaan gadis untuk membuat aku terpikat.   Andainya kaulah jodoh ku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hati ku juga hati mu. Itu janji Allah.   Cinta hanya wujud selepas pernikahan Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan dibazirkan perasaan itu karena kita masih tidak mempunyai hak untuk membuat begitu.   Juga jangan melampaui batas yang telah Allah tetapkan. Aku takut perbuatan-perbuatan seperti itu akan memberi kesan yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak.   Permintaan ku tidak banyak. Cukuplah engkau menyerahkan seluruh diri mu pada mencari redha Illahi.   Aku akan merasa amat bernilai andai dapat menjadi tiang penyangga ataupun sandaran perjuangan mu….   Bahkan aku amat bersyukur pada Illahi kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juang mu, mengulurkan tangan ku untuk mu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu. 
"TERCIPTA UNTUKKU." was Posted On: Monday 19 December 2011 @09:13 | 0 lovely comments

« Older posts | Newer posts»

Copyrighted © TeaCakeHouse. All rights reserved. Thank you.
View with Google Chrome in a 1280 x 800 SR. Inspired by Kaith, Images from Cursor from Images from

ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ